En Jysk politiker med samvittighed - Stem Dina Raabjerg i Folketinget

Jeg har brug for din stemme for at kunne gøre en forskel for Midt- og Vestjylland. Derfor: Stem personligt på Dina Raabjerg

Midt- og Vestjylland skal tilbage på sporet. Vi politikere skal derfor tage os sammen og sikre rammerne for vækst i HELE Danmark

Midt- og Vestjylland står på en brændende platform. De unge flytter og vi mangler hænder i både virksomheder, skoler, ældepleje og i lægehuse. Vi kan ikke regne med, at der er nogen til at hjælpe os, når vi bliver syge og gamle, hvis vi ikke gør noget. Og det koster også skatteindtægter, vækst og sammenholdet i Danmark.

Derfor skal vi oppe os og sikre rammerne for, at yderområder igen bliver vækstområder. Vi skal fx lave gode uddannelser, gøre det attraktivt for kreditforeninger at låne ud til huskøb i udkanten, øge arbejdsudbud osv.

Børnene er vores fremtid. Dem skal vi investere i

Børnene er vores fremtid og vores glæde. Alt for mange børn og unge har det skidt – eller er utrygge –  i disse år. Skolerne har sparet rigtig meget. Og mange ellers velfungerende børn får ingen uddannelse. Vi skal sætte ind flere steder. Vi skal fx have mere fleksible børnehaver, øge fagligheden i folkeskolen, og gøre undervisning af specialbørn et obligatorisk fag på læreruddannelsen. Glade børn bliver kloge børn. Kloge børn bliver ansvarlige voksne, der bidrager til Danmark.

Vi skal værne om vores naturværdier og give et grønnere Danmark videre til vores børn

Vi skal være uafhængige af russisk olie og gas. Vi skal nedbringe CO2 udslippet. Og så skal vi holde op med at ødelægge naturen. For mange regler står i vejen for et grønnere Danmark. Fx er det ualmindelig bøvlet for en kommune at bruge solceller. Vi skal sætte turbo på power-to-X, hvor vi gemmer energi fra fx vindmøller, som vi ikke når at bruge. Og så skal vi lave mere grøn strøm, uden at plastre hele naturen til med store anlæg.

Vi kan godt, hvis vi ellers løfter i flok og står sammen om det.

Vi skal have en sund økonomi

Forudsætningen for at vi kan udvikle vores land og levere kernevelfærd er, at vi har en sund og stærk økonomi. Den har vores regering siden 2019 gjort alt for at sætte over styr. Væksten i det offentlige forbrug har været det dobbelte af de seneste 2 regeringer, og kassen er tom. Der skal stoppes op, så vi ikke skal ind i fattig-80’erne igen.

Politisk vil jeg derfor arbejde for:

• Bedre rammer for vores virksomheder og udvikling af by- og landkommuner
  • Bedre forhold for børnefamilier og vores børns opvækst
  • Grøn energi og omsorg for naturen
  • En sund og stærk økonomi