Det er os - som de kalder bonderøve - der holder gang i Danmark.

I Midt- og Vestjylland dyrker vi maden og laver varerne. Og vi er rigtig gode til det. Danmark kan takke os for, at der er råd til metro og uddannelser i København. Vi får bare ikke kredit for det. Uddannelser, sygehuse og offentlige arbejdspladser bliver flyttet væk - sammen med vores unge, og så står vi tilbage med problemer. Vi politikere skal derfor gøre det nemmere at udvikle by- og landkommuner, så vi i Midt- og Vestjylland fortsat kan tjene pengene til Danmark, og så vi har råd til læger, gode skoler og omsorg for de ældre - i HELE landet.

Midt- og Vestjylland står på en brændende platform, og det skal vi turde tale åbent om. De unge flytter i store tal, og vi mangler folk i virksomheder, skoler, ældepleje, børnehaver og i lægehuset.

Vi kan ganske enkelt ikke forvente at få hjælp, når vi bliver syge og gamle i Vestjylland. Og samtidig  gør det hele Danmark fattigere på både penge og sammenhold.

Derfor skal vi politikere oppe os og ændre rammerne, så by- og landkommuner igen bliver vækstkommuner.

Vi skal fx lave de helt rigtige uddannelser udenfor de 4 største byer, og gøre det attraktivt for kreditforeninger at låne ud til huskøb i landsbyerne, og vi skal øge arbejdsudbud osv.

Der er masser af potentiale, virkelyst og sammenhold i vores landsdel. Politisk skal vi bare give de rigtige rammer for at vende udviklingen.

Jeg vil arbejde for:

• At det bliver en god forretning for kreditforeningerne at låne til huskøb i landsbyer
  • At vi får flere relevante uddannelser, nye specialer og forskning ud i landet
  • At læger og sygeplejersker kan uddanne sig i vores landsdel, så de bliver her bagefter
  • At mindst 50% erhvervsstøtte går til virksomheder i by- og landkommuner